19 Aralık 2012 Çarşamba

bir pazar günü..almodovar ikilemesi..

19 Aralık 2012 Çarşamba

volver ve the skin i live in...

2.geleneksel pazar filmleri kuşağımızda bu ay almodovara konuk olduk...konus onunla ve annem hakkında her seyden sonra bu filmlerle beraber almodovarı pekiştirmiş oldum...

almodovar deyince konu kadın tabii ki... volver biraz daha sosyo psikolojik, skin i live in ise çoğunlukla psikolojik bir yaklaşım kadın dünyasına, insana aslında...

ilk olarak skin i live in'i izledik...başından itibaren sizi içine alan farklı bir kurguya sahip...ortalarından itibaren iç kıcıklamaya ve sorgulatmaya başlıyor...önce masumane gördüğünüz tavırların içinde içine düşülen bunalımları ve bunun yansımalarını görüyorsunuz.. finale yaklaştığında ise nasıl yani sorusunun arkasında, sahi biz neye aşık oluruzu aramaya başlıyorsunuz...

öne çıkan karakter olmasın herkes filmlerde kendi kahramanını bulsun diyen ben, sondaki kadın kahramanlığı vurgusuna sessiz kalarak sempati duydum...

sonrasında volverin içinde bulduk kendimizi... kadın penelope olunca konsantrasyon haliyle zor...konsantre olunca da akış başladı... bu arada ben akrabalık ilişkilerini kaçırıp filmin sonuna kadar bu kim bu kim diye sorunca dalga konusu oldum o da ayrı...

yine geçmiş bir hikaye ve şimdiki zaman kahramanları...düğümün içine girdikçe hikayeler bir bir çözülüyor ve final tablosunda yine mağdur, yine kahraman kadınlar...

filmden arda kalan filmin içinde bir şarkıda gizli aslında...


volver...

ötesinde acılarımın eşiğinin,
hatalarımın ve başarısızlıklarımın,
geçmişin acılarının
ve unutulan aşkların ardından

bir zamanlar sahip olduğum masumiyetten sonra
geçen yılların ironisin ardından
tüm arta kalan, devasa soğukluk
hayalkırıklıklarının derin üzüntüsü

ve sen hayatıma güneş gibi gel ki
aşkın narin berraklığı gibi olsun
sabah rüzgarı*nın kokusu gibi
acılarımı sonsuza dek sil

yeniden sevmek
bir kez daha sende doğmak
senin bakışında
yalnızlığımın gölgelerini
senin ışığınla aydınlatarak

yeniden sevmek, hissetmek yeniden
benimle kalacağını
beni terketmeyeceğini
ve bu yüzden
bana verdiğin güzel aşkı yaşayabilirim


soru şu :  neye aşıksın?


0 kişi yakalandı:

 
ŞEHRİN IŞIKLARI ◄Design by Pocket, BlogBulk Blogger Templates