3 Şubat 2013 Pazar

güneşli pazartesiye-3...iyi fikirdir...

3 Şubat 2013 Pazar

yazacağım dedim lakin bilgisayarın karşısına geçince zorlanmaya başladım..tehlikeli bir alan yazmak istediğim şey... umarım altından kalkabilirim :)

çarşamba akşamı izledim pi'nin yaşamını...filmden çok etkilenmemiştim ilk çıktıgımda, bir süre sonra parçalar oturmaya başladı... son bir kaç haftadır üzerine kafa yorduğum konuyla da paralellik gösterince de bu haftanın konusu tanrı oldu...

konuşmaktan hatta düşünmekten korktugumuz bir şeyin hayatımızdaki yeri herhalde daha güzel anlatılamazdı dedim sonradan...

kendimizi biraz güçlü hissettiğimizde inkar ederiz (lise yıllarım :) en güçsüz anlarımızda yalvarırcasına sığınırız (lise yıllarım :) zaman zaman şüphe ederiz, zaman zaman şüphe edenin aklından şüphe ederiz..günün sonunda da görürürüz ki hiç vazgeçemeyiz...

bu kadar inancın hatta inançsızlığın olduğu dünyada ortak payda bunun bir ihtiyac olduğu...

geçen hafta okuduğum bi köşe yazısında güzel bir cümle yakaladım.
Voltaire, 200 yıl önce şöyle demişti:  “Allah olmasaydı bile, onu icat etmek gerekirdi...”

işte bence asıl şey bundan sonra başlıyor. peki biz bu inancı* nasıl kullanıyoruz... gerçekten varlığımızı pekiştiren ve kolaylaştıran bir şey olarak mı, yoksa sadece şekil mi ya da sadece ihityacımız olduğunda mı akla geliyor...

en korktugum kitle şekil olarak kullananlar ki siz bu kümeyi çok iyi tanıyorsunuz anlatmaya gerek yok..

ihtiyac anında kullanan da bir kesim mevcut ki ben de bir zamanlar bu kümede idim..

işte filmde anlatılan inanç varlığınızı pekiştiren bir tanrı inancı..herkesin olma olasılığı daha yüksek ikinci hikayeyi dinledikten sonra ısrarla filmde geçen kaplanlı* birinci hikayeye inanmak istemesi de ondan..

ben de güç alanlardanım bir süredir.. film de üstüne geldi... bunları yazdırdı...

inandığınız şeyden ya da inançsızlığınızdan korktuğunuz değil onun içinizde yarattığı iyi histen mutlu olduğunuz bir hafta olsun...

güneşli pazartesiler...

*kaplan : filmde tanrı olarak imgeleştirilmişti ve hikayede kahraman Pi, normal şartlarda kendisini kayığa almama şansı varken aldı ve yaşadığı onca zorluğa rağmen kaplana senin sayende hayatta kaldım itirafında bulundu.
** burada kritik bir nokta tek doğrunun ya da gerçeğin sizin inandığınız tanrı olmadığını kabul etmeniz.. sizin gibi varlığını pekiştirmek için inanan bir çok hindu, budist, hristiyan, atesit var...unutmayalım..

0 kişi yakalandı:

 
ŞEHRİN IŞIKLARI ◄Design by Pocket, BlogBulk Blogger Templates