18 Şubat 2013 Pazartesi

güneşli pazartesiye-5...yeni şeylere...

18 Şubat 2013 Pazartesi
dün sabah karar verdim..bu hafta aklın yeni sınırlarını yazacağım dedim..haftaiçi bitirdiğim daniel fink'in kitabı...

standart bir yazı olmasından korkarken dün sabahtan beri olan sohbetler, izlediklerim vb. bambaşka yerlere gittim yazmaya başlarken...

yazar kitabında der ki;  gelin artık yeni şeyler konusalım... endüstri çağını yaşadık, sonra bilgi çağına geçtik, onun de sonuna geliyoruz..yeni çağımızın adı kavram çağı...

geçişin sebebini üç başlıkta topluyor : her şeyin ulaşılabilir ve fazlaca oldugu bolluk dünyası; gün geçtikçe çoğalan otomasyon; beyin ve iş gücü asyalılar..(ırkçı bir söylem olarak algılanmasın, söylemek istediği şey şirketlerin sizin işinizi sizin yaptığınızdan daha ucuza mal etme şansı anlamında asyalılar..)

değişimin neresindeyizi düşünürken dünkü dost ortamındaki bir sohbete gittim...öyle bir döngünün içerisine sokuluyoruz ki ( toplumun bireyi yönlendirmesi..) bırak neresinde olduğumuzu düşünebilmeyi farkına bile varamıyoruz birey olduğumuzun...şimdi anlıyorum ki aslında bu bilgi çağının sonunda modernitenin son çırpınışları... :)

farkına varamadığımız bu değişim aslında o kadar burnumuzun dibinde ki onu da bu akşam izlediğim Samsara filminde gördüm...aslında bir belgesel.. dünyanın 25 ülkesinde çekilmiş doğa olaylarının, insan manzaralarının oldugu karelerden oluşan tokat gibi... bolluk, yokluk, otomasyon, ucuz iş gücü, doğa, insanın yeri, merkezinde sandığımız ama gün geçtikçe uzaklaştırıldığımız hayatımız...

farkına varmamız ve adım atmamız için altı duyu öneriyor bize yazar...

tasarım : sadece işlevselliği öne çıkarmak değil tasarımın önemini bilmek ve tasarım gözüyle bakmak.
öykü : sadece savları olduğu gibi ortaya koymak değil öykü ile zenginleştirmek.
senfoni : sadece tek bir şeye odaklanmak değil senfoniyi yakalaybilmek..
empati : sadece mantığın dediğini yapmak değil ötekiyi de anlamak..
oyun : sadece ciddiyet değil biraz da oyun :)
anlam : sadece birikim değil, parçannın bütününü görebilmek, anlamı bulabilmek...

ben neyim ki demeyin : dayatılan hayatı değil de yarattığınız hayatı yaşamayı istemekle başlayacak gibi bir şeyler..

değişime şans verdiğiniz, bir şeyleri farklı yapabildiğiniz bir hafta olsun :)

güneşli pazartesiler..


1 kişi yakalandı:

jazzy cat

En sevdiğim filmlerden...güneşli pazartesiler;)

 
ŞEHRİN IŞIKLARI ◄Design by Pocket, BlogBulk Blogger Templates